Friday, June 24, 2011

תודה לך אפל


 וולטר ביסקארדי לא ציני הפעם. זו לא תגובה סרקאסטית על ההחלטה של אפל לשכתב את פיינל קאט מחדש ולכוון אותה ל"אמהות כדורגל". הוא מדבר על 11 השנים שקדמו לגרסא הזו. 11 שנים שבהן הוא והסטודיו שלו התפרנסו מלערוך וידאו על פיינל קאט בגרסאותיו הקודמות.
הכותרת של הפוסט היא הוכרת תודה לאפל. בגוף של הפוסט הוא דווקא מודה לעשרות או מאות חברות אחרות, שבעזרתן פיינל קאט נהיה מוצר עריכה מקצועי ושתרומתן לשוק הפוסט חשוב באותה מידה, אם לא יותר מזה של אפל.

ציטוט מהפוסט שלו:

Final Cut Pro single handedly did more to influence the development and price of software and hardware for the non linear video editing industry than any single product ever did or probably ever will. Without Final Cut Pro we don’t see the proliferation of AJA, BMD, Matrox, Drobo, Small Tree, Dulce, G-RAID, Red Giant, Magic Bullet, Davinci Resolve, Flanders Scientific, Telestream, and BorisFX and many many more.

ובעברית, הוא מודה לחברות כרטיסי הוידאו, הרשתות, האחסון, ההמרות, האפקטים, המוניטורים, תיקוני הצעים ועוד על זה שהמשיכו איפה שאפל הפסיקו, ואפשרו לתת פתרון מקיף לשוק העריכה המקצועית.
הוא צודק מהבחינה הזו.
לפני פיינל קאט היה אביד, ואביד כמו אביד לא משאירה הרבה אופציות למשתמש, לטוב ולרע.
אפל, כמו RED והDSLR השונות, אילצו את חברות הפיתוח וגם אותנו משתמשי הקצה ללמוד איך לעבוד.
כשהתחילו לעבוד עם RED, אנחנו אנשי הפוסט היינו צריכים ללמוד מה זה קולור ספייס, איך מנטרים צבע בצורה נכונה, REC709, LOG, LIN, היינו צריכים ללמוד שיטות המרה יעילות ולתעד אותן, לשפר אותן ולהתעדכן כל פעם שיצא קולור סיינס אחר. שלא לדבר על גיבוי, ניהול דאטא וארכיון... כשבאו הDSLR, כבר היינו יותר מוכנים, ועדיין היינו צריכים ללמוד כמה טריקים חדשים. ובעיקר למדנו ללמוד. לחפור בפורומים, לקרוא בלוגים, לעשות טסטים מבוקרים ומתועדים. זה העלה את הרמה בכל מובן של המקצוע.
אפל במובן מסויים עשו את זה גם. גם פרמייר עשתה את שלה אבל אי אפשר להתעלם מהתרומה של פיינל קאט לסיפור הזה.

נחזור רגע לכותב הפוסט המקורי. בעקבות ה"שדרוג" של אפל, הוא העביר את הסטודיו שלו לפרמייר. הוא מודה לאפל על העובדה שהיום הוא לא צריך לשדרג/להחליף תשתיות רשת, כרטיסי וידאו, אחסון וכו', רק להחליף את האייקון של פיינל קאט בזה של פרמייר. אפילו את הפרוייקטים של פיינל קאט הוא יכול לפתוח בפרמייר, ולהמשיך לעבוד.

No comments: